Terapia ręki – zajęcia praktyczne w Wyższej Szkole Administracji.

Terapia ręki – zajęcia praktyczne w Wyższej Szkole Administracji.

Terapia ręki w duchu Reggio Emilia- odkrywanie przez działanie. Zajęcia praktyczne. Terapia ręki w połączeniu z koncepcją Reggio Emilia to proces, w którym rozwój motoryki małej dziecka staje się naturalnym efektem eksploracji i twórczej zabawy. To podejście bazuje na nieograniczonym potencjale dziecka, jego ciekawości i potrzebie odkrywania świata własnymi rękami. Natura staje się przestrzenią inspiracji, a kreatywne laboratorium – miejscem pełnym doznań sensorycznych, które wspierają rozwój chwytu, koordynacji i precyzji ruchów. Każde ćwiczenie terapii ręki zostaje wpisane w autentyczne doświadczenie – budowanie, komponowanie, dotykanie i eksperymentowanie. Praca opuszkami palców przy układaniu klocków, tworzenie wspólnego obrazu, manipulowanie naturalnymi materiałami to nie tylko terapia, ale także element edukacji daltońskiej, gdzie dziecko staje się aktywnym twórcą swojej nauki. Zabawa jest kluczem – to ona angażuje, fascynuje i sprawia, że terapia staje się skuteczna. Bo jak mówi André Stern: „Dziecko, które się bawi, jest w swoim żywiole – jak ryba w wodzie lub jaskółka w powietrzu”.