BIURO KARIER

Biuro Karier

Wyższa Szkoła Administracji nie odpowiada za treści zamieszczone w ofertach. Oferty umieszczane są na prośbę firm.

Informacja

W dniach 28.12.2020 r. – 03.01.2021 r. Dziekanat będzie nieczynny. W sprawach pilnych prosimy o kontakt mailowy.

W piątek 18.12.2020 r. od godz. 14:00 do 16:00 odbędzie się dyżur mgr M. Sędzińskiego związany z praktykami studenckimi na Wydziale Administracji. O kolejnych terminach będziecie Państwo informowani na bieżąco.

Szanowni Państwo!

Od 15 października do 6 listopada można składać w Dziekanacie wnioski o:

  • stypendium socjalne,
  • stypendium dla osób niepełnosprawnych
  • stypendium Rektora,
  • zapomogę.

Proszę o zapoznanie się przez Państwa z regulaminem świadczeń dla Studentów WSA w Bielsku- Białej, w którym dowiedzą się Państwo jakie warunki należy spełniać, aby otrzymać ww. świadczenia uczelniane.

Poniżej wymienione najważniejsze informację dotyczące stypendium socjalnego, osób niepełnosprawnych, stypendium Rektora.

Do wniosku o stypendium socjalne na sem. zimowy 2020/2021 należy dołączyć oprócz wniosku dokumenty potwierdzające wysokość dochodów uzyskanych PRZEZ STUDENTA I WSZYSTKICH (uwzględnionych we wniosku stypendialnym) PEŁNOLETNICH CZŁONKÓW JEGO RODZINY w roku 2019:

Zaświadczenia z urzędu skarbowego o dochodach podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych (dla małżonków oddzielnie). Zaświadczenie to powinno zawierać informację o wysokości dochodu, wysokości należnego podatku, wysokości składek na ubezpieczenie społeczne odliczonych od dochodu. Zaświadczenia zawierające informacje o pełnej wysokości opłaconych składek na ubezpieczenie zdrowotne (tj. sumy wysokości składki odliczonej od podatku oraz odliczonej od dochodu). Zaświadczenie może wystawić pracodawca lub Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Oświadczenia o innych dochodach niepodlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym wg wzoru określonego w załączniku nr 2 (jeżeli takich dochodów nie było, to też złożyć oświadczenie wpisując dochód „0”). W przypadku osób rozliczających się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oświadczenie o dochodzie wg wzoru określonego w załączniku nr 1, oraz zaświadczenie z urzędu skarbowego zawierające informacje o formie opłaconego podatku, wysokości przychodu, stawce podatku, wysokości opłaconego podatku. Zaświadczenia właściwego organu gminy o wielkości gospodarstwa rolnego zawierające liczbę ha przeliczeniowych (dotyczy osób posiadających gospodarstwo rolne). Zaświadczenia ze szkoły albo oświadczenia o uczęszczaniu do szkoły (zał. nr 4 i 5) osób pełnoletnich pobierających naukę (do 26 roku życia). W przypadku otrzymywania alimentów: kopię odpisu wyroku sądu zasądzającego alimenty. W przypadku uzyskania alimentów niższych niż zasądzone: zaświadczenie komornika o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów, a także o wysokości wyegzekwowanych alimentów. W przypadku utraty dochodu oświadczenie wg wzoru określonego w załączniku nr 3 oraz dokument określający datę utraty dochodu oraz miesięczną wysokość utraconego dochodu. W przypadku uzyskania dochodu oświadczenie wg wzoru określonego w załączniku nr 3 oraz dokument określający wysokość tego dochodu.

W/w dokumentami mogą być: zaświadczenia z zakładu pracy o wysokości osiągniętego dochodu, decyzje właściwego organu o przyznaniu renty, emerytury i inne.

UWAGA!!! W przypadku studenta, którego miesięczny dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty 528,-zł – zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej o sytuacji dochodowej i majątkowej swojej oraz rodziny.

Jeżeli chodzi o stypendium socjalne wszystkie załączniki prosimy o przedrukowanie i złożenie oświadczeń wpisując dochód ”0” lub brak w przypadku oświadczeń dotyczących uczęszczania dzieci do szkół podstawowych lub uczelni wyższej.

Do wniosku o stypendium dla osób niepełnosprawnych należy dołączyć wniosek oraz orzeczenie:

  • o niepełnosprawności,
  • o stopniu niepełnosprawności,
  • o zaliczeniu do grup inwalidów,
  • lekarza orzecznika ZUS o całkowitej niezdolności do pracy, albo o niezdolności do samodzielnej egzystencji, albo o częściowej niezdolności do pracy.

O Stypendium Rektora mogą ubiegać się studenci, którzy:

  • uzyskali w poprzednim roku studiów średnią ocen nie niższa niż 4,75 ORAZ posiadać osiągnięcia naukowe, lub artystyczne, lub sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym- uzyskane w poprzednim roku akademickim.

Wniosek o stypendium socjalne ma być wydrukowany w formacie A3 i składać się w tzw. „książeczkę” reszta w formacie standardowym A4. W razie problemów z drukiem w drukarni zapraszamy po wniosek do Dziekanatu.

Regulamin świadczeń dla studentów WSA 2020-2021 (pdf) >>

Oświadczenia do st.socjalnego (pdf) >>

Wnioski na inne świadczenia 2020-2021 (pdf) >>

Wnioski-stypendialne-na-rok-ak.2020-2021 (pdf) >>

Decyzja Dziekana Wydziału Pedagogiki WSA w Bielsku-Białej w sprawie zaliczenia praktyk z zakresu pedagogiki specjalnej przez Słuchaczy studiów podyplomowych: Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), Terapia pedagogiczna i rewalidacja (pedagogika korekcyjna), Logopedia.

1. Słuchacze, którzy posiadają przygotowanie z zakresu pedagogiki specjalnej w postaci:

a) ukończonych studiów podyplomowych lub kursów kwalifikacyjnych z autyzmu, oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki, terapii pedagogicznej, logopedii lub innego kierunku z zakresu pedagogiki specjalnej,
b) ukończyły studia licencjackie lub magisterskie pedagogiki specjalnej lub pedagogiki z oligofrenopedagogiką,
c) pracują w placówce z dzieckiem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego,
otrzymają zaliczenie praktyki z zakresu pedagogiki specjalnej w wymiarze 60 godz.
na podstawie:

ad. 1a) świadectwa ukończenia studiów podyplomowych,
ad. 1b) dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem,
ad.1c) zaświadczenia o zatrudnieniu wg załączonego wzoru.

2. Słuchacze nieposiadający ww. przygotowania, zgodnie z nowelizacją rozporządzenia MEN w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela wprowadzającego zmiany w realizacji praktyk zawodowych. z dnia 4 grudnia 2020 r., mają możliwość odbycia praktyki z zakresu pedagogiki specjalnej w formie zdalnej prowadzonej przez pedagoga specjalnego. Pierwsze zajęcia odbędą się w dniach 21-22.12.2020 (poniedziałek i wtorek) w godzinach od 16:15 do 20:00, a ostatnie do końca semestru czyli 17.01.2021 r. Zajęcia pozwolą zrealizować efekty kształcenia zakładane w programie praktyk I semestru studiów podyplomowych. 3. Słuchacze mają możliwość zorganizowania ww. praktyki we własnym zakresie zgodnie z wymaganiami określonymi w programie praktyk studiowanego kierunku. 4. Dokumentację niezbędną do zaliczenia praktyki należy złożyć w dziekanacie WSA w Bielsku-Białej w nieprzekraczalnym terminie do 30 stycznia 2021 r. 5. Odroczenie terminu realizacji praktyki jest możliwe tylko w uzasadnionych przypadkach i za zgodą Dziekana Wydziału Pedagogiki WSA. dr

Lidia Wollman
Dziekan Wydziału Pedagogiki

Zaświadczenia:

zaświadczenie AUTYZM
zaświadczenie OLIGO
zaświadczenie TPiR

 

We wtorek 15 grudnia 2020 r. od godz. 10:00 do 12:00 odbędzie się dyżur mgr M. Sędzińskiego związany z praktykami studenckimi na Wydziale Administracji. Kolejne dyżury będą odbywały się w piątki w godzinach popołudniowych. O terminach będziecie Państwo informowani na bieżąco.

Interesujesz się marketingiem i nowymi technologiami? Chcesz zdobyć doświadczenie i przekonać się jak “od środka” wygląda praca w zespole kreatywnych ludzi? Masz otwarty umysł i lubisz dzielić się wiedzą? Jeśli odpowiedziałeś tak, to koniecznie dołącz do nas! Da Vinci Studio poszukuje stażysty w dziale marketingu. Z przyjemnością przyjmiemy Cię do naszego zespołu i wdrożymy w pracę w tym obszarze.

Szczegóły oferty »

Wymiar pracy: pełny etat
Typ umowy: umowa o pracę
Gdzie: Mazańcowice, woj. śląskie

Szczegóły oferty:
Przedszkole Niebieski Balonik poszukuje nauczyciela wychowania przedszkolnego (minimum licencjat pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej).

Oferujemy:

  • możliwość rozwoju zawodowego
  • pracę w miłej atmosferze
  • bardzo dobre warunki zatrudnienia
  • atrakcyjny czas pracy

Zainteresowanych prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem: 660954437
CV prosimy przesyłać na adres e-mail: niebieski.balonik@o2.pl

PILNIE!!! POTRZEBNA POMOC NAUCZYCIELA

Szkoła Podstawowa w Przybędzy poszukuje: pedagoga/oligofrenopedagoga / studenta pedagogiki do pracy w charakterze Pomocy nauczyciela /na zastępstwo/

Pomoc potrzebna dla ucznia 7 klasy. Uczeń z autyzmem. Komunikacja za pomocą klawiatury komputera. Szkoła oferuje przeszkolenie z zakresu Ułatwionej Komunikacji.

Osoby zainteresowanie prosimy o kontakt:
w dniach od 10 do 15 listopada pod numerem telefonu 502 265 371
od 16 listopada z Dyrektorem placówki mgr Elżbietą Borowik tel. 33 867 62 76

Informacja

Szanowni Państwo,

zgodnie z decyzją Premiera Mateusza Morawieckiego przekazaną podczas konferencji prasowej z dnia 23.10.2020r. o godzinie 11:00 odnośnie obecnej sytuacji w Polsce informujemy, że zajęcia w Wyższej Szkole Administracji będą prowadzone ONLINE do odwołania.

Życzymy Państwu dużo zdrowia! 🙂

INFORMACJA

Każdy student studiów licencjackich i magisterskich, który w wyniku przyczyn losowych znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji losowej może ubiegać się o zapomogę (obowiązuje również okres wakacyjny). Podstawą do ubiegania się o zapomogę jest przejściowe pogorszenie sytuacji materialnej studenta w wyniku:

1) nieszczęśliwego wypadku studenta lub członka jego najbliższej rodziny;
2) śmierci członka najbliższej rodziny studenta;
3) poważnej choroby studenta lub członka jego najbliższej rodziny;
4) urodzenia się dziecka studenta (o zapomogę może ubiegać się jedno z rodziców dziecka,
będące studentem Uczelni);
5) znacznych strat rodziny poniesionych na skutek klęski żywiołowej;
6) samotnego wychowywania dziecka przez studenta;
7) innych okoliczności wynikających z przyczyn losowych np. utrata pracy przez studenta lub osobe najbliższą.

(więcej…)

Zarządzenie 247/07/2020 w sprawie realizacji i zaliczenia praktyk zawodowych na studiach pierwszego i drugiego stopnia.

Zarządzenie »

Szanowni Państwo,
Pełni dumy pragniemy poinformować, że Wyższa Szkoła Administracji została jednym z laureatów konkursu NCBR i otrzyma dofinansowanie na rozwój uczelni w wysokości 5 milionów złotych!!! Na 88 złożonych wniosków zajęliśmy 24 miejsce. Samo przygotowanie wniosku liczącego ponad 400 stron zajęło nam wiele tygodni. Za naszymi plecami znalazło się wiele znanych uniwersytetów oraz uczelni niepublicznych! Pozyskane środki finansowe będą przeznaczone na zakup 3 specjalistycznych platform do nauki w tym bardzo nowoczesnej platformy do nauki języków obcych oraz na modernizację infrastruktury. Zakupimy nowoczesne laptopy, projektory oraz środki wspomagające proces kształcenia, które będą przeznaczone dla studentów.  Uczelnia zmieni się nie do poznania i stanie się jedną z najnowocześniejszych szkół wyższych. Efekty ciężkiej i systematycznej pracy, którą zaczęliśmy ponad rok temu zaczynają być widoczne. Drodzy studenci, pragnę Wam podziękować, że jesteście z nami. Dzięki temu mamy dla kogo pracować i rozwijać się. Już niedługo będziemy mieć dla Państwa kolejne dobre wiadomości!

Od 25 sierpnia 2020 r. zapraszamy po odbiór świadectw absolwentów studiów podyplomowych:

  • Przygotowanie pedagogiczne do zawodu nauczyciela
  • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
  • Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Terapia pedagogiczna i rewalidacja
  • O kierunku
  • Studia licencjackie
  • Studia magisterskie

Administracja, jako kierunek studiów, jest przedmiotem zainteresowania nauk prawnych, ekonomicznych i społecznych.

Interdyscyplinarność kształcenia związana jest głównie z różnorodnością struktur administracyjnych, rozległym zakresem wykonywanych przez administracje zadań i pełnionych funkcji oraz szeroką gamą prawnie określonych form, metod i procedur ich działania.

Forma studiów oparta na programie kształcenia o profilu praktycznym ukierunkowana jest w dużej mierze na kształtowaniu umiejętności praktycznych i kompetencji społecznych niezbędnych w przyszłej pracy zawodowej.

Wysoka jakość zajęć dydaktycznych gwarantuje kadra pracowników naukowo-dydaktycznych wspomagana przez nauczycieli akademickich posiadających wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w różnych obszarach działalności administracyjnej.

Program kształcenia dostosowany jest do rzeczywistych potrzeb rynku pracy, spełnia wymogi dotyczące kwalifikacji zawodowych oczekiwanych przez pracodawców oraz zapewnia studentowi możliwość wyboru własnego zainteresowania naukowego i drogi rozwoju zawodowego.

Absolwent studiów I stopnia posiada uporządkowaną wiedzę na temat organizacji i kompetencji administracji funkcjonujących w różnych sferach życia społecznego i gospodarczego ściśle związaną z nauką prawa, administracji, ekonomią i zarządzaniem publicznym wzbogaconą z wiedzą z zakresu socjologii, psychologii, nauki o poznaniu i komunikacji społecznej, logiki i informatyki prawniczej oraz wybranych regulacji dotyczących funkcjonowania Unii Europejskiej.

Absolwent posiada również umiejętności praktyczne korzystania z wiedzy oraz stosowania prawa w konkretnych sprawach i sytuacjach miejsca pracy. Potrafi także identyfikować, opisywać i samodzielnie rozwiązywać problemy należące do jego zadań i obowiązków pracowniczych.

Absolwent studiów II stopnia dysponuje pogłębioną wiedzą teoretyczną o charakterze interdyscyplinarnym i rzetelnym przygotowaniem praktycznym pozwalającymi na dostrzeganie problemów i samodzielne ich rozwiązywanie w szeroko rozumianym kontekście organizacyjnym, merytorycznym i wizerunkowym we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.

W programie studiów I i II stopnia istotną rolę odgrywa studencka praktyka zawodowa organizowana w instytucjach i urzędach administracji publicznej, w jednostkach administracji podmiotów gospodarczych, organizacjach pozarządowych oraz innych jednostkach administrujących sfery publicznej i niepublicznej.

Potwierdzeniem wysokich standardów procesu kształcenia na kierunku Administracja jest pozytywna ocena Polskiej Komisji Akredytacyjnej.

Administracja publiczna

Program kształcenia ukierunkowany jest na merytoryczne i praktyczne przygotowanie absolwenta do podjęcia pracy m.in. w:

  • urzędach i instytucjach terenowej administracji rządowej,
  • urzędach i jednostkach samorządu lokalnego i regionalnego (gminy, powiatu, województwa),
  • inspekcjach państwowych i społecznych,
  • jednostkach i działach administracyjnych funkcjonujących w strukturach państwowego oraz prywatnego sektora działalności gospodarczej, usługowej i handlowej.

Administracja bezpieczeństwa

Absolwent przygotowany jest do pracy w jednostkach organizacyjnych służb państwowych i formacjach samorządowych oraz innych instytucjach wykonujących zadania związane z bezpieczeństwem obywateli i ochroną porządku publicznego, między innymi:

  • służbach, inspekcjach i strażach odpowiedzialnych za bezpieczeństwo publiczne,
  • zespołach i centrach zarządzania kryzysowego,
  • firmach świadczących usługi w zakresie ochrony osób i mienia oraz zabezpieczania imprez masowych,
  • innych organizacjach i instytucjach działających na rzecz bezpieczeństwa publicznego.

Czesne za rok akademicki:

studia niestacjonarne – 4100 zł (2050 zł za semestr).

Przy wpłacie za cały rok akademicki 2019/2020 do 30.09.2019 r. I rok studiów – 3.950,00 zł (2.200,00 zł za semestr zimowy, 1.750,00 zł za semestr letni).

Numer konta do wpłat dla studentów: Bank Polski PKO BP 88 1020 1390 0000 6102 0578 4386

Kierunek Administracja na poziomie studiów drugiego stopnia o profilu praktycznym prowadzony jest przez Wydział Administracji.

Studia skierowane są do absolwentów studiów pierwszego stopnia kierunków należących do dziedziny nauk społecznych obejmujących między innymi dyscyplinę nauk prawnych, ekonomii, finansów, zarządzania, bezpieczeństwa, nauki o polityce, gospodarce przestrzennej, komunikacji społecznej i mediach oraz innych dyscyplinach pokrewnych.

Program studiów zawiera treści kształcenia ukierunkowane na:

  • pogłębianie wiedzy teoretycznej obejmującej instytucjonalne, prawne i społeczne aspekty „administrowania” prezentowane z punktu widzenia nauk prawnych, społecznych, ekonomicznych i politycznych, ze szczególnym uwzględnieniem nauki administracji, zarządzania publicznego, ekonomii, polityk publicznych i prawa publicznego oraz standardów ich funkcjonowania w europejskiej przestrzeni administracyjnej,
  • kształtowanie umiejętności praktycznych w zakresie stosowania prawa w działalności administracyjnej oraz wykorzystania metod badawczych do przeprowadzenia analizy i wykonania ekspertyz dotyczących poprawy efektywności, sprawności i jakości ustrojowo-organizacyjnej, funkcjonowania administracji publicznej relacji z otoczeniem krajowym i międzynarodowym,
  • poszerzanie kompetencji społecznych i umiejętności ich stosowania w praktyce podmiotów administrujących.

Program kształcenia obejmuje:

  • moduły zajęć do wyboru o specjalizacyjnym profilu zawodowym charakterystyczne dla administracji publicznej, administracji gospodarczej i administracji bezpieczeństwa, wybierane są przez samego studenta zgodnie z jego zainteresowaniami i planowanym rozwojem zawodowym,
  • praktyki zawodowe o łącznym wymiarze 3 miesięcy.
  • Absolwent przygotowany jest do podjęcia pracy w szczególności na samodzielnych stanowiskach urzędniczych, eksperckich, doradczych i menadżerskich oraz kierowniczych stanowiskach średniego szczebla administrowania w:
  • instytucjach i urzędach administracji rządowej i samorządowej,
  • działach administracji gospodarczej przedsiębiorstw państwowych oraz innych podmiotach prowadzących działalność gospodarczą,
  • służbach, inspekcjach i służbach administracji ochrony bezpieczeństwa publicznego,
  • organizacjach pozarządowych oraz innych jednostkach administrujących,
  • instytucjach, jednostkach i agendach kontroli państwowej i audytu.

Czesne za rok akademicki:

studia niestacjonarne – 4500 zł (2250 zł za semestr).

Przy wpłacie za cały rok akademicki 2019/2020 do 30.09.2019 r. I rok studiów – 4.400,00 zł (2.350,00 zł za semestr zimowy, 2.050,00 zł za semestr letni).

Numer konta do wpłat dla studentów: Bank Polski PKO BP 88 1020 1390 0000 6102 0578 4386