Co wspólnego ma MARIA MONTESSORI z Wyższą Szkołą Administracji Odpowiedź poniżej
Działalność Koła Naukowego Młodych Pedagogów w bieżącym roku akademickim skierowana była na poznawanie teoretyczno- praktycznych założeń i oddziaływań wychowawczych Metody Marii Montessori, m.in. na przykładzie placówki przedszkolnej w Wilkowicach.
Jak wynikało z poczynionych obserwacji i zdobytych materiałów, pedagogika Marii Montessori skutecznie pomagała w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości dziecka, w formułowaniu charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności przedszkolnych i różnych form współdziałania.
Oto niektóre zaobserwowane założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej z elementami metody M. Montessori:
troska o wypracowanie szacunku do porządku i pracy,
rozwijanie samodzielności,
wypracowanie zamiłowania do ciszy i atmosfery przyjaznej do pracy indywidualnej i zespołowej,
rozwijanie indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,
kształtowanie ciekawości poznawczej do otaczającej rzeczywistości i najbliższego środowiska.
Nauczyciel zawsze jest pośrednikiem pomiędzy otoczeniem i aktywnością dziecka.
Formy pracy dziecka i nauczyciela – np. poznajemy zbiory – obrazują zamieszczone dwie fotografie. Dziękujemy ogromnie za możliwość współpracy z Niepubliczne Przedszkole Mądra Sówka